24 Ιουλίου 2009

Ενσαλίβα: "Είμαι ευγνώμων που βρίσκομαι στην ΑΕΚ"


Την καλύτερη επιλογή για την καριέρα του θεωρεί πως έκανε ο Ταμαντανί Ενσαλίβα, με τη μεταγραφή του στην ΑΕΚ το καλοκαίρι του 2007. Ο Καναδός αμυντικός μέσος των "κιτρινόμαυρων" μίλησε στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της προετοιμασίας της ομάδας στο Ζέεφελντ και τόνισε ότι ο ανταγωνισμός για τη θέση του, πλέον, θα είναι μεγάλος. Αναλυτικά...
- Τι καλύτερο μπορούμε να περιμένουμε από σένα αυτή τη χρονιά;
"Η αλήθεια είναι ότι η περσινή χρονιά δεν ξεκίνησε καλά για την ομάδα. Φέτος είμαστε πλέον πιο δεμένοι και γνωριζόμαστε πολύ καλύτερα. Νομίζω ότι με τη δουλειά που γίνεται θα είναι ακόμη καλύτερες οι εμφανίσεις μας μέσα στο γήπεδο".

- Στα μισά της χρονιάς σε είδαμε να αλλάζεις τελείως. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να "μεταμορφωθείς";
"Είναι κάποιες στιγμές που καταλαβαίνεις ότι είτε πρέπει να τα δώσεις όλα και είτε κάποιες άλλες που πρέπει να τα παρατήσεις. Εγώ εκείνη τη στιγμή προσπάθησα να τα δώσω όλα και με τη βοήθεια του Θεού τα κατάφερα. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα ήταν θετικά".

- Τι πιστεύεις ότι έφταιξε και από εκεί που υπολογιζόσουν για βασικός στη συνέχεια βρέθηκες εκτός πλάνων;
"Κάποια εξήγηση ή κάποιες δικαιολογίες νομίζω ότι τα' χουμε πει αυτά. Το θέμα είναι να μπορούμε να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, να βελτιωνόμαστε σε αυτό που είμαστε ήδη καλοί. Εγώ αυτό που έκανα είναι να προσπαθήσω να δουλέψω όσο καλύτερα γίνεται και τα αποτελέσματα ήρθανε".

- Ο Παντελής Καφές έχει δηλώσει ότι ο Ντούσαν Μπάγεβιτς ξέρει να παίρνει το 100% από τους παίκτες του. Πιστεύεις ότι μπορείς να δώσεις παραπάνω από το 100%;
"Αυτό που κάνει ο κύριος Μπάγεβιτς κατά τη διάρκεια των προπονήσεων είναι να δίνει ορισμένες οδηγίες και πριν από τον αγώνα να δίνει τη σιγουριά σε έναν παίκτη όταν επιλέγει να μπει. Να αναλαμβάνει ο κάθε παίκτης της ευθύνες του όταν βρίσκεται στον αγωνιστικό χώρο και να επιλεχθεί επειδή μπορεί να κάνει τη δουλειά που του ζητάει ο προπονητής του. Αυτό νομίζω ότι είναι το υπέρ του προπονητή".

- Την περσινή σεζόν με τους Μπασινά και Πελετιέρι να παίζουν στη θέση σου, βρέθηκες εκτός. Σε ανησυχεί φέτος μήπως βρεθείς εκτός πλάνων;
"Νομίζω ότι το πλέον σημαντικό είναι η ομάδα να τα καταφέρει και να κάνει επιτυχίες. Το ότι βρίσκονται νέα άτομα μέσα στην ομάδα στη θέση που αγωνίζομαι και εγώ, αυξάνεται ο ανταγωνισμός και είναι λογικό ο παίκτης να δίνει όλες του τις δυνάμεις για να πάρει μία θέση στη βασική εντεκάδα. Επαναλαμβάνω ότι το βασικό είναι η ομάδα να επιτυγχάνει με τη βοήθεια του κάθε παίκτη που επιλέγει ο προπονητής".

- Θα μας κάνεις ένα σχόλιο για το Μάκο που έχει συνεργαστεί μαζί του στον Πανιώνιο;
"Είναι ένας πάρα πολύ καλός φίλος και ένας πολύ καλός παίκτης. Όπως είπα και πριν, με 31 παίκτες στο ρόστερ, αυξάνεται πολύ ο ανταγωνισμός. Για τον Γρηγόρη εύχομαι ότι καλύτερο και όπως είπα ο προπονητής θα επιλέξει ποιος μπορεί να βοηθήσει σε κάθε αγώνα".

- Το πιο σημαντικό πρόβλημα της ΑΕΚ είναι η τελική πάσα. Ως μέσος πως μπορείς να το εξηγήσεις αυτό;
"Εξήγηση αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να δώσω. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι κατά τη διάρκεια των προπονήσεων θα πρέπει να δουλέψουμε για να βελτιωθούμε στην τελική πάσα. Πρέπει να εκμεταλλεύεσαι τις ευκαιρίες που χάνει ο αντίπαλος. Δεν πρέπει να δίνεις ευκαιρίες στον αντίπαλο. Αυτό είναι που δουλεύουμε καθημερινά και πλέον περιμένουμε τα θετικά αποτελέσματα".

- Πόσο σε "βαραίνει" το γεγονός ότι φέτος σου εμπιστεύτηκαν οι συμπαίκτες σου μια θέση αρχηγού;
"Είμαι σαν τέταρτος αρχηγός. Είναι πολύ μεγάλη τιμή που εκλέχτηκα από τους συμπαίκτες μου να είμαι ένας από τους αρχηγούς. Την τελευταία φορά που ήμουν αρχηγός έπαιζα στον Πανιώνιο. Αυτό σημαίνει ότι έχω μεγάλη ευθύνη, γιατί οι συμπαίκτες μου έδειξαν εμπιστοσύνη. Ο ρόλος μου μέσα στο γήπεδο είναι να υπερασπίζομαι την ομάδα και να συγκρατώ τους παίκτες όταν τα πράγματα πάνε στραβά. Από εκεί και πέρα, το πλέον βασικό είναι να βοηθάω την ομάδα. Δεν είναι θέμα αν είμαι αρχηγός ή όχι".

- Στα δύο χρόνια που είσαι στην ΑΕΚ έχεις δει να χάνεται ένα πρωτάθλημα στα χαρτιά και ένα κύπελλο στα πέναλτι. Πόσο αυτά τα δύο πράγματα θα επηρεάσουν την ομάδα στην πρεμιέρα με τον Ολυμπιακό;
"Εχουμε και εμείς ένα μέρος των ευθυνών για όσα συνέβηκαν στο πρωτάθλημα και το κύπελλο. Στο πρωτάθλημα την πρώτη χρονιά είχαμε χάσει κάποιους πόντους που θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει. Στο κύπελλο κάναμε κάποια λάθη που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει. Το σημαντικό είναι να μαθαίνουμε από αυτά τα λάθη και να προσπαθούμε να τα διορθώσουμε. Είναι μεγάλο βάρος για τον πρώτο αγώνα, αλλά το θέμα είναι να μην τα επαναλάβουμε".

- Εχεις μετανιώσει που αποφάσισες να έρθεις στην ΑΕΚ και όχι στον Ολυμπιακό;
"Εγώ σαν άνθρωπος έχω κάποια πιστεύω. Ενα από αυτά είναι ότι δεν έχω μετανιώσει ποτέ που βρέθηκα στην ΑΕΚ. Ακόμη και τώρα να μου λέγανε να επιλέξω, πάλι στην ΑΕΚ θα ερχόμουν. Νομίζω ότι έχω βελτιωθεί σε πάρα πολλά πράγματα τα τελευταία δύο χρόνια. Το ότι είμαι στην ΑΕΚ νιώθω πάρα πολύ χαρούμενος και ευγνώμων. Εχω παίξει πολλά χρόνια ποδόσφαιρο και στη Γερμανία και στον Πανιώνιο που είναι μια πολύ καλή ομάδα. Η αλήθεια είναι ότι τις φιλίες που έχω κάνει εδώ εντός αγωνιστικού χώρου και εκτός προπονήσεων με κάποια άτομα μέσα από την ομάδα δεν τις έχω ξανακάνει. Γι` αυτό είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που είμαι στην ΑΕΚ".

- Πώς σκοπεύεις να αντιμετωπίσεις αυτό που φαίνεται σαν αδυναμία σου; Η μεταβίβαση και η τελευταία πάσα...
"Σκληρή δουλειά για να μπορέσω να είμαι συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια όλου του παιχνιδιού. Η αλήθεια είναι πολλές φορές ότι δεν προωθούμαι για να μπορέσω να δημιουργήσω παιχνίδι. Πρέπει να είμαι πίσω για να μαρκάρω. Χρειάζεται λοιπόν απόλυτη συγκέντρωση και πολύ δουλειά".

Καράμπελας: "Ονειρο η ΑΕΚ"

Υλοποίηση ενός ονείρου είναι η μεταγραφή του Νίκου Καράμπελα στην ΑΕΚ, όπως τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε από την Αυστρία. Ο ακραίος αμυντικός μίλησε για τους στόχους του με τη νέα του ομάδα και αναφέρθηκε στην πρεμιέρα με τον Ολυμπιακό. Αναλυτικά...

- Εκλεισες πιο νωρίς από κάθε άλλο απόκτημα της ΑΕΚ. Αποκτήθηκες με την προοπτική να παίξεις βασικός;
"Κανείς δεν περιμένει να πάρει σπίτι του τη φανέλα του βασικού και όλοι μας προσπαθούμε για το καλύτερο και δουλεύουμε γι’ αυτό. Περιμένουμε ευκαιρίες για να καθιερωθούμε. Είμαι νέος παίκτης στην ΑΕΚ και προσπαθώ να χτυπήσω την πόρτα της ενδεκάδας. Θα φανεί στην πορεία αν θα τα καταφέρω".

- Ηταν όνειρό σου να έρθεις στην ΑΕΚ;
"Είναι όνειρο να φοράς μια τόσο βαριά φανέ φανέλα. Ηταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα και είναι μια μεγάλη τιμή που φέρνει ευθύνες. Πρέπει να είμαστε σοβαροί, διότι σε μια μεγάλη ομάδα πρέπει να δίνεις περισσότερα. Ελπίζω να χαρίσουμε χαμόγελα στον κόσμο της ΑΕΚ και να του δώσουμε τη χαρά που του αξίζει".

- Δεν είναι όμως "βαρύ" να παίζεις σε μια μεγάλη ομάδα που έχει 15 χρόνια να κατακτήσει το πρωτάθλημα;
"Αυτό δεν νομίζω ότι θα πρέπει να μας αγχώνει εμένα και τους συμπαίκτες, αλλά να μας δίνει κίνητρο για να καταφέρουμε αυτό που άλλοι δεν κατάφεραν. Να πάρουμε τίτλους, να γεμίσουμε το γήπεδο και να κάνουμε ευτυχισμένο τον κόσμο. Είναι σίγουρα πικραμένος τόσα χρόνια χωρίς τίτλο".

- Γνωρίζοντας την ελληνική πραγματικότητα και τα μεταγραφικά δεδομένα, πιστεύεις πραγματικά ότι η ΑΕΚ μπορεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα;
"Είδαμε ότι όλες οι ομάδες ενισχύθηκαν, αλλά κάθε ομάδα έχει κάτι ξεχωριστό. Το δυνατό σημείο της ΑΕΚ είναι το σύνολό της και ο καλός προπονητής που ξέρει να δένει την ομάδα και να παίρνει το 100% από κάθε παίκτη. Νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε, διότι το ποδόσφαιρο είναι ομαδικό και πετυχαίνεις μέσω του συνόλου".

- Εχείς πολλούς ξένους συμπαίκτες στον Αρη. Αισθάνεσαι καλύτερα που εδώ στην ΑΕΚ υπάρχει πιο έντονο το ελληνικό στοιχείο;
"Ημουν σε μια ομάδα με πολλούς ξένους, αλλά ήταν όλοι καλοί χαρακτήρες και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Με πιο πολλούς Ελληνες στην ΑΕΚ, ωστόσο, μπαίνεις πιο εύκολα στο κλίμα, είναι καλύτερα στα αποδυτήρια, αλλά και μέσα γήπεδο όπου υπάρχει καλύτερη επικοινωνία. Βοηθάς και βοηθιέσαι καλύτερα".

- Πέρυσι παρακολούθησες τον τελικό του κυπέλλου ως ουδέτερος θεατής. Πως νιώθεις που θα αντιμετωπίσετε τον Ολυμπιακό στην πρεμιέρα;
"Είδα στο σπίτι μου τον τελικό του Κυπέλλου. Είναι μεγάλη ευκαιρία για εμάς που θα ξεκινήσουμε με τον Ολυμπιακό. Εχοντας χάσει πέρυσι τον τελικό του κυπέλλου, τα παιδιά είναι 'αγριεμένα'. Ανυπομονώ γι’ αυτό το ματς και ευελπιστώ ότι θα εμείς θα είμαστε οι νικητές".

- Πέρα από τους συμπαίκτες σου, εσύ είσαι "αγριεμένος" γι' αυτό το ματς.
"Κι εγώ είμαι και ανυπομονώ ως νέος παίκτης να έρθει η πρεμιέρα".

- Είπες ότι το δυνατό σημείο της ΑΕΚ είναι το σύνολό της. Στο πρώτο φιλικό, ωστόσο, δεν είδαμε σπουδαία πράγματα...
"Ηταν το πρώτο φιλικό σε περίοδο προετοιμασίας. Τα πόδια μας δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση. Δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά θα πρέπει να βρούμε τα πατήματά μας και να συνεργαστούμε καλύτερα στο γήπεδο. Με το πέρασμα του χρόνου θα φανεί πόσο καλά μπορούμε να συνεργαστούμε".

- Δεν μπόρεσες να ανεβάσεις ψηλά την μπάλα στο ημίχρονο που έπαιξες. Επρόκειτο για τρακ ή είχες οδηγίες από τον προπονητή να μείνεις στην άμυνα;
"Σε πρώτο φιλικό με νέα ομάδα, υπάρχει σίγουρα τρακ, αλλά είναι αλήθεια ότι πρώτα κοιτάμε τα αμυντικά μας καθήκοντα και μετά τα επιθετικά. Στη συνέχεια, τα πόδια θα είναι πιο 'ελεύθερα'".

- Ποια πιστεύεις ότι είναι τα δυνατά σου σημεία και που χρειάζεσαι βελτίωση;
"Κάθε παίκτης έχει περιθώρια βελτίωσης. Μέσα από την εμπειρία, τις προπονήσεις και τα παιχνίδια, θα μπορώ να βελτιωθώ σε πολλούς τομείς. Τα δυνατά μου σημεία θα φανούν μέσα στο γήπεδο, δεν μπορώ να τα κρίνω εγώ. Κριτής είναι ο κόσμος και καθρέφτης το γήπεδο. Θα αφήσουμε τον κόσμο να κρίνει".

- Από την εποχή του Κασάπη έχει η ΑΕΚ να αισθανθεί σιγουριά στο αριστερό άκρο της άμυνας. Είσαι έτοιμος να γίνεις ο επόμενος μεγάλος Ελληνας αριστερός μπακ της ΑΕΚ;
"Η θέση του αριστερού μπακ είναι νευραλγική και υπάρχουν πολλά προβλήματα, διότι πρέπει να προσφέρεις και αμυντικά και επιθετικά. Μέσα από τη δουλειά και τις προπονήσεις είμαι έτοιμος να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της θέσης".


Gif Banners

Δεν υπάρχουν σχόλια: