25 Απριλίου 2009

Στοίχημα Formula 1: Οι πρωτοπόροι στοχεύουν σε περισσότερη επιτυχία

Το τσίρκο της F1 σταματά στη Μέση Ανατολή αυτό το Σαββατοκύριακο, για τον τέταρτο γύρο αυτού του συναρπαστικού πρωταθλήματος. Ο Tom Cowie μας λέει ό,τι χρειαζόμαστε να ξέρουμε για το Grand Prix του Bahrain.

Οι εκπλήξεις συνεχίζουν να έρχονται, με τη Red Bull Racing να γίνεται η δεύτερη ομάδα σε μόλις τρεις κούρσες, που πετυχαίνει την παρθενική της νίκη σε Grand Prix, στη Shanghai, την Κυριακή.

Όπως και με τη Jordan, το 1998, η πρώτη νίκη ήρθε με τερματισμό1-2, καθώς ο Sebastian Vettel προηγήθηκε του ομόσταβλού του Mark Webber, με τον Jenson Button να συμπληρώνει την τρίτη θέση.

Τρία δέκατα γρηγορότερος από τις Brawn σε χαμηλά ποσοστά καυσίμων, η Red Bull έθεσε νέο ρυθμό, αυξάνοντας την απόσταση των πρωτοπόρων από τους υπόλοιπους.

Η πίστα του Sakhir στο Bahrain, έχει γίνει το επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον Περσικό Κόλπο, αν και αυτό θ' αμφισβητηθεί από την παρθενική κούρσα στο Grand Prix του Abu Dhabi το Νοέμβριο.

Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της πίστας είναι οι μεγάλες επιφάνειες για πιθανές εξόδους, γεγονός που αν και δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, σημαίνει ότι η πίστα είναι μια από τις ασφαλέστερες στον κόσμο.

Η πίστα είναι πολύ τεχνική, με μια ποικιλία διαφορετικών κλίσεων και μακριές ευθείες, που ακολουθούνται από στενές στροφές (χαρακτηριστικό του Tilke), που σημαίνει ότι είναι επίσης σκληρή στα φρένα.

Όπως με τη Malaysia, η μεγαλύτερη πιθανή απειλή είναι ο καιρός, καθώς αν αρχίσει να φυσάει και φτάσει άμμος στην πίστα, τότε θα φαίνεται ότι τρέχουν στον πάγο. Μια αμμοθύελλα δεν έχει επηρεάσει ακόμα την κούρσα, αλλά αν συμβεί θα γίνει χάος.

H Ferrari έχει κερδίσει τρεις από τις πέντε κούρσες μέχρι τώρα, συμπεριλαμβανομένου ενός 1-2 πέρυσι, αλλά αυτό πρέπει να είναι μια μακρινή μνήμη για την πιο πετυχημένη ομάδα της F1.

Την τελευταία φορά που δεν κατάφεραν να πάρουν βαθμό μετά τους τρεις πρώτους γύρους της σεζόν, ο John Major ήταν πρωθυπουργός, η Premier League ήταν στα σκαριά και ο Bill Clinton έγινε πρόεδρος των Η.Π.Α.

Στο 32,00 και 42,00 αντίστοιχα για τη νίκη, οι Felipe Massa και Kimi Raikkonen βρίσκουν εαυτούς αουτσάιντερ και αναμφισβήτητα θα περιμένουν με ανυπομονησία τη Βαρκελώνη, όταν η Ferrari θα κάνει μετατροπές στο αυτοκίνητο.

Η McLaren τουλάχιστον έφερε και τα δύο αυτοκίνητα στους βαθμούς, στην Κίνα, αλλά είναι ακόμα αρκετά πίσω. Οι πολυάριθμες έξοδοι του Lewis Hamilton ήταν περισσότερο λόγω υπερβολικής οδήγησης, παρά λόγω ανικανότητας και φανερά δυσκολεύεται να κρύψει την απογοήτευσή του για την έλλειψη ταχύτητας στο παιχνίδι. Στο 26,00 για τη νίκη, θα είναι και πάλι σε λειτουργία περιορισμού ζημιών.

H BMW έχει επίσης βιώσει την πτώση. Δεν κατάφεραν να βάλουν και τα δύο παιχνίδια στο τελευταίο κομμάτι των δοκιμαστικών στην Κίνα, κι έχει μόλις τέσσερεις βαθμούς.

Στο 42,00, ο Robert Kubica, έχοντας πάρει την τρίτη θέση στο περσινό πρωτάθλημα, προστίθεται στη λαμπερή λίστα εκείνων, που κινούνται στη μετριότητα.

Αντικαθιστώντας τις Ferrari και McLaren ως τις "δύο μεγάλες", οι Red Bull και Brawn αναμένεται και πάλι να μοιραστούν την επιτυχία στο Bahrain. O Webber ανταλλάσσεται στο 17,50, με τον ώριμο για την ηλικία του ομόσταβλό του, Sebastian Vettel στο 7,20.

Επίσης στο 7,20 είναι ο Rubens Barrichello, ο οποίος είναι σταθερός, αν όχι εκπληκτικός μέχρι τώρα. Ο Button είναι το φαβορί, για τέταρτη συνεχόμενη φορά στο 2,92.

Για τις ομάδες, που δυσκολεύονται μέχρι στιγμής, το Bahrain αντιπροσωπεύει το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Ανατολικής περιοδείας, πριν μπορέσουν να επιστρέψουν στα Ευρωπαϊκά Αρχηγεία τους και ν' ανασυνταχθούν πριν τη Βαρκελώνη τον επόμενο μήνα.

Όσο για τους πρωτοπόρους, θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν την στιγμή της επιτυχίας τους και που καλύτερο να το κάνουν αυτό από το Bahrain.

Δεν υπάρχουν σχόλια: