20 Ιουλίου 2009

Σιλβα Κλέιτον: "Κατηγορώ μόνο τον εαυτό μου..."


Την αυτοκριτική του για το γεγονός πως δεν κατάφερε να "στεριώσει" στον Παναθηναϊκό έκανε ο Σίλβα Κλέιτον μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό "Αθήνα 9,84". Ο βραζιλιάνος μέσος τόνισε χαρακτηριστικά οτι "το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να κατηγορήσω τον εαυτό μου", αποφεύγοντας να μιλήσει άσχημα για τον Τεν Κάτε, για τον οποίο είπε πως "είναι ένας έμπειρος προπονητής που ελπίζω να καταφέρει να κάνει πολλά πράγματα".

Το περσινό καλοκαίρι εκτός από τον Παναθηναϊκό ήθελαν να σας εντάξουν στο δυναμικό τους -όπως τουλάχιστον ακουγόταν- η ΑΕΚ και ο Ολυμπιακός. Γιατί επιλέξατε να πάτε στους πράσινους;

- Δεν ξέρω ακριβώς ποια ήταν η διαφορά. Απλά θεώρησα ότι ήταν η ομάδα που με ήθελε περισσότερο, γι` αυτό αποφάσισα να έρθω στον Παναθηναϊκό.

Τι κατά τη γνώμη σας δεν πήγε καλά την περσινή χρονιά για τον Παναθηναϊκό;

- Τώρα ό,τι και να λέμε, τι φταίει και τι δεν φταίει ή τι δεν πήγε καλά, είναι δικαιολογίες. Πιστεύω ότι προσπαθήσαμε, δουλέψαμε σκληρά όλη τη χρονιά, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να πετύχουμε κανέναν από τους στόχους μας. Έτσι έχουν τα πράγματα. Πρέπει ο Παναθηναϊκός να συνεχίσει, να προσπαθήσει και να τα καταφέρει αυτή τη χρονιά».

Πιστεύετε ότι ο Ολυμπιακός κέρδισε δίκαια το νταμπλ πέρυσι;

- Oταν κερδίζεις, κερδίζεις. Έτσι είναι. Ό,τι κι αν πεις για διαιτησία, για αγώνες που χάνονται ή για παιχνίδια που δεν χάνονται, δεν έχει σημασία. Το θέμα είναι πως πρέπει να πάρεις το αποτέλεσμα μέσα στο γήπεδο, τα ενενήντα λεπτά. Παίρνοντας το αποτέλεσμα μαζεύεις όλο και περισσότερο βαθμούς και κερδίζεις τους τίτλους.

Ποια από τις δύο ελληνικές ομάδες που σας διεκδικούν αυτή τη στιγμή έχει προβάδισμα για την απόκτησή σου; Ο Ατρόμητος ή η πρώην ομάδα σας, η Λάρισα;

- Δεν μπορώ να πω ότι κάποια από τις δύο έχει ή δεν έχει το προβάδισμα. Είναι δύο ομάδες που εκτιμώ πολύ - και την πρώην ομάδα μου την ΑΕΛ και τον Ατρόμητο, όπου δουλεύει ο πρώην προπονητής μου, ο Γιώργος Δώνης. Έχω όμως πει και σε αυτούς και σε όλους ότι προτιμώ να παίξω στο εξωτερικό. Θα προσπαθήσω να κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να αγωνιστώ στο εξωτερικό».

Σε ποιο πρωτάθλημα θα θέλατε να αγωνιστείτε;

- Θα ήθελα να παίξω σε ένα πρωτάθλημα δυνατό, που να φαίνεται στον κόσμο και την Ευρώπη. Σε ένα πρωτάθλημα που να μπορούμε όλοι όσοι παίζουμε να αποδείξουμε ότι αξίζουμε να είμαστε εκεί, ότι αξίζουμε κάτι περισσότερο από αυτά που είχαμε μέχρι τώρα.

Κάποιες φήμες που κυκλοφορούν αναφέρουν ότι η Σάλκε ενδιαφέρεται να σας εντάξει στο δυναμικό της. Αληθεύει;

- Ακόμα δεν ξέρω τίποτα. Δεν ξέρω αν ισχύει ή όχι. Η αλήθεια είναι ότι σε μένα δεν έχει έρθει κανένας να μιλήσει. Ο μάνατζερ μου, Κώστας Μπότος, που κάνει αυτή τη δουλειά, ξέρει τα πράγματα. Του έχω εμπιστοσύνη. Όταν έρθει η κατάλληλη ώρα για να κάνουμε το επόμενο βήμα θα με ενημερώσει και έτσι θα μάθουμε όλοι.

Το γερμανικό πρωτάθλημα είναι από τα πιο δυνατά στην Ευρώπη, έτσι δεν είναι;

- Σίγουρα είναι από τα καλύτερα στον κόσμο.

Γιατί φεύγετε από τον Παναθηναϊκό; Σε πρόσφατη δήλωσή σας αναφέρατε ότι φταίτε κι εσείς για τον ελάχιστο χρόνο συμμετοχής σας με τη φανέλα των πρασίνων. Πιστεύετε ότι δεν προσπαθήσατε αρκετά; Δεν δουλέψατε; Τι δεν κάνατε;

- Εντάξει, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε κανέναν. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να κατηγορήσω τον εαυτό μου. Αυτό μόνο. Oλοι λένε για τον προπονητή. Εγώ λέω ότι ο προπονητής παίρνει τις αποφάσεις ανάλογα με την απόδοση των παικτών. Θεωρητικά, νόμιζε ότι δεν ήμουν σε καλή αγωνιστική κατάσταση και γι’ αυτό δεν είχα πολύ χρόνο συμμετοχής.

Ποια είναι γνώμη σας για τον Χενκ Τεν Κάτε;

- Είναι ένας έμπειρος προπονητής που ελπίζω να καταφέρει να κάνει πολλά πράγματα στην καριέρα του

Πιστεύετε ότι αδικηθήκατε από τον Τεν Κάτε;

- Τον μόνο που κατηγορώ, όπως είπα και προηγουμένως, είναι ο εαυτός μου. Έπρεπε να δουλέψω περισσότερο.

Εσείς θέλετε να παραμείνετε στον Παναθηναϊκό;

- Από τη στιγμή που δεν θέλουν να μείνω οι άνθρωποι του Παναθηναϊκού, δεν υπάρχει λόγος να θέλω εγώ. Πρέπει να υπάρχει χημεία. Να θέλουμε και οι δύο για να είμαστε χαρούμενοι και να μπορούμε να προσφέρουμε κάτι καλό. Αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσω στην ομάδα. Εγώ αυτή τη στιγμή είμαι εδώ. Είμαι παίκτης του Παναθηναϊκού και ό,τι κι αν λένε, ό,τι κι αν γίνει πρέπει να περιμένουμε τις εξελίξεις σε αυτό το θέμα.

Ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα είναι ο Τζιμπρίλ Σισέ. Τον έχετε γνωρίσει; Ποια η γνώμη σας για το συγκεκριμένο παίκτη;

- Δεν τον έχω γνωρίσει, διότι -όπως είναι γνωστό- η ομάδα έχει χωριστεί σε δύο γκρουπ και δεν πρόλαβα να τον συναντήσω, γιατί έφυγε κατευθείαν για προετοιμασία με την ομάδα. Εγώ έμεινα εδώ στην Αθήνα και δεν κατάφερα να τον δω και να μιλήσω μαζί του. Δεν είναι πάντως έκπληξη για κανέναν που γίνεται τόσος θόρυβος γι’ αυτόν. Είναι ένας μεγάλος ποδοσφαιριστής, που έχει περάσει από μεγάλες ομάδες. Έχει κάνει πολλά πράγματα στο ποδόσφαιρο και την καριέρα του. Εύχομαι να δώσει το καλύτερο δυνατό για τον Παναθηναϊκό και να πετύχει τους στόχους του.

Σε αυτή τη φάση που είσαστε τώρα, θα παίρνατε την απόφαση να συνεχίσετε την καριέρα σας στον Ολυμπιακό ή στην ΑΕΚ, αν είχατε στα χέρια σας μία πολύ καλή πρόταση;

- Ποτέ δεν ξέρουμε τι μπορεί να συμβεί στη ζωή μας. Είναι δύο μεγάλες ομάδες. Είμαι επαγγελματίας. Δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί κάποτε. Δεν μπορώ να πω ούτε ναι, ούτε όχι».

Στο παρελθόν έχετε εκφράσει την επιθυμία να φορέσετε τη φανέλα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Ελλάδας. Γιατί;

- Είναι ένα θέμα που έχει συζητηθεί πάρα πολύ. Διάφοροι με έχουν ρωτήσει αν θα φορούσα ή αν θα ήθελα να φορέσω τη φανέλα αυτή. Έχω πει -και θα το ξαναπώ- ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που έμαθα να την αγαπώ. Ζω πολλά χρόνια εδώ. Όλη η επαγγελματική μου ζωή είναι εδώ, σε αυτή τη χώρα. Της έχω μεγάλη εκτίμηση, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα και θα ήταν τιμή για μένα να φορέσω τη φανέλα της εθνικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: