3 Αυγούστου 2009

Το ποδόσφαιρο τιμά τον Sir Bobby Robson


Κορυφαίες φιγούρες από την κόσμο του ποδοσφαίρου και της πολιτικής, απέδωσαν φόρο τιμής στον Sir Bobby Robson, μετά το θάνατό του σε ηλικία 76 ετών, μετά τη μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο.

Ο Robson ήταν μια φημισμένη και σεβαστή προσωπικότητα στο ποδόσφαιρο και οδήγησε την Αγγλία στα ημιτελικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου στην Ιταλία το 1990, ό,τι κοντινότερο στην επανάληψη της επιτυχίας του 1966 εντός έδρας.

Άλλοι προπονητές, πρώην παίκτες του, Πρωθυπουργοί του παρόντος και του παρελθόντος και οι πρόεδροι της Fifa και της Uefa, ήταν μεταξύ αυτών που χαιρέτισαν τη ζωή και τα κατορθώματά του.

Ο προπονητής της Manchester United, Sir Alex Ferguson, πένθησε το χαμό ενός «σπουδαίου φίλου, μια υπέροχης προσωπικότητας και τρομερού ποδοσφαιρανθρώπου».

Ο πρώην Πρωθυπουργός Tony Blair τον αποκάλεσε ως «έναν από τους ωραιότερους, πιο στοργικούς και αυθεντικούς ανθρώπους έχω γνωρίσει ποτέ - ένας πραγματικός Geordie τζέντλεμαν».

Ακολουθεί μια επιλογή από το φόρο τιμής που του απέδωσε η ποδοσφαιρική αδελφότητα και άλλοι, σε μία από τις πιο σεβαστές και δημοφιλείς προσωπικότητες.

Ο προπονητής της Manchester United, Sir Alex Ferguson

"Ποτέ δεν ήμουν τόσο μεγάλος ή περήφανος για να του ζητήσω συμβουλές τις οποίες έδινε δωρεάν και χωρίς όρους. Και είμαι βέβαιος πως μιλώ εξ ονόματος πολλών ανθρώπων όταν το λέω αυτό."

"Στα 23 χρόνια που δουλεύω στην Αγγλία, δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που θα έβαζα έστω και μια ίντσα πάνω από τον Bobby Robson. Θρηνώ το χαμό ενός σπουδαίου φίλου, μια υπέροχης προσωπικότητας, ενός τρομερού ποδοσφαιρανθρώπου και κάποιου του οποίου το πάθος και οι γνώσεις για το παιχνίδι ήταν αξεπέραστες."

"Ο χαρακτήρας του έβγαινε δύσκολα από το πρόσωπό του, το οποίο είχε διαμορφωθεί από τα υπόγεια ορυχεία του Durham από τα οποία προέρχεται. Οι γονείς του τον «πότισαν» με την πειθαρχία και τις αρχές που έπλασαν το χαρακτήρα μιας αυθεντικής, κολοσσιαίας ανθρώπινης οντότητας. Προσέθεσε τις δικές του αξίες τις οποίες στη συνέχεια πέρασε στους γιους του."

"Η δύναμη και το κουράγιο, που έδειξε τα τελευταία χρόνια, όταν και πολεμούσε κόντρα στην πέμπτη επιδρομή του καρκίνου, ήταν απερίγραπτα. Πάντα με το χαμόγελο, πάντα με μια φιλική κουβέντα και ποτέ αναφορά στα προσωπικά του προβλήματα."

"Θα λείψει στον κόσμο, όχι μόνο στον ποδοσφαιρικό. Ας ελπίσουμε πως δεν θα περάσει πολύς καιρός μέχρι κάποιος άλλος σαν κι αυτόν εμφανιστεί, γιατί ποτέ δεν θα μπορέσουμε να πάρουμε αρκετά από αυτούς"

Ο πρώην διεθνής Άγγλος μέσος, Paul Gascoigne

"Δεν έχω λόγια. Είμαι απαρηγόρητος. Ο Bobby ήταν σαν δεύτερος πατέρας μου. Ημουν σαν γιος του."

"Δεν μπορώ να περιγράψω το πόσα σήμαινε για μένα. Έκλαιγα για τρεις ώρες και ήρθα να δω τη μαμά μου και τον μπαμπά μου. Απλά είναι απίστευτο."

"Μου έδωσε την ευκαιρία ν' αγωνιστώ στο Παγκόσμιο Κύπελλο. Πραγματικά, δεν μπορώ να μιλήσω άλλο, γιατί θέλω να κλάψω. Αυτό είναι όλο."

"Τον αγαπάω. Και τη γυναίκα του την Elsie - θα είμαι πάντα στο πλευρό της. Είμαι συντετριμμένος."

Ο προπονητής της Inter Milan, Jose Mourinho

"Ο Bobby Robson είναι ένας από εκείνους τους ανθρώπους που δεν θα πεθάνουν ποτέ, όχι τόσο για αυτά που έκανε στην καριέρα του, για μια νίκη περισσότερη ή λιγότερη, αλλά για αυτά που ήξερε να δώσει σε αυτούς που είχαν την καλή τύχη - σαν κι εμένα - να τον γνωρίσουν και να σταθούν στο πλάι του," είπε ο Mourinho που ήταν βοηθός του Robson στην Barcelona.

"Οι σκέψεις μου και οι αγκαλιές μου σε όλους αυτούς που αγαπούσε."

Ο προπονητής της Barcelona, Pep Guardiola (που έπαιξε υπό τις οδηγίες του Robson την περίοδο 1996/97)

"Ήταν ευχαρίστηση να τον γνωρίσω, όχι μόνο σαν προπονητή, αλλά και σαν άνθρωπο. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία."

"Ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη σεζόν, αν και κερδίσαμε τρία τρόπαια. Παρά τα προβλήματα εκείνης της χρονιάς, ποτέ δεν έχασε την αυτοκυριαρχία του και πάντα συμπεριφερόταν σαν τζέντλεμαν."

Ο πρόεδρος της UEFA, Michel Platini

"Θα μείνει αξέχαστος όχι μόνο για την καριέρα του ως ποδοσφαιριστής και την εξαιρετική καριέρα του ως προπονητής τόσο σε συλλογικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, αλλά και επειδή ήταν πραγματικά ένας ζεστός και παθιασμένος άνθρωπος."

Δεν υπάρχουν σχόλια: